Odpoczywasz po porodzie. Twoje ciało odpręża się w łóżku, w którym tulisz do piersi dziecko. Zapadasz w drzemkę, świadomie pozwalasz swoim mięśniom rozluźnić się, odczuć błogość. Po przebudzeniu sprawdzasz, w jakiej jesteś kondycji.

Poruszasz stopami, naciągasz je, kręcisz kółka, napinasz i rozluźniasz palce stóp. Napinasz i rozluźniasz mięśnie nóg. Kładziesz się na plecach, delikatnie poruszasz nogami i plecami, jakbyś była wężem. Napinasz i rozluźniasz mięśnie Kegla. Zaciskasz i rozluźniasz dłonie. Te i inne ruchy stają się twoją pierwszą gimnastyką po porodzie. Warto ją kontynuować codziennie obserwując powrót kondycji i wprowadzając kolejne ćwiczenia.

Początkowo będą to ćwiczenia delikatne, subtelne, rozluźniające, rozciągające ciało. Warto by wśród nich znalazło się ćwiczenie jelenia (http://zenforest.wordpress.com/2008/05/23/propozycja-tao-dla-kobiet-zdrowie-i-plodnosc/) wspomagające kobiecą regenerację poporodową, korzystnie wpływające na miękkość i drożność piersi – jeśli karmisz dziecko piersią.

Twoja codzienna 20 minutowa gimnastyka nie musi, a nawet nie powinna być gwałtowna, forsowna, pełna wysiłku. Wysiłek włóż w skupienie na ciele i w wyczuciu w jaki sposób twoje ciało chce rozciągnąć swoje mięśnie i stawy. Rozciągając się wprowadzasz w komórki siłę, sprężystość i witalność. Dzięki temu zyskasz siły do aktywnego i przyjemnego spędzenia dnia z dzieckiem.

Fot. Monika Dwórska-Małota

Fot. Monika Dwórska-Małota

Skorzystaj ze swojej bazy danych ćwiczeń z jogi, tai-chi, innych ćwiczeń rozciągających i wykonuj te, które dają ci radość, poczucie sprawności i siły. Jeśli oprócz niezbędnych 20 minut zechcesz spędzić czas na innej aktywności fizycznej – marszobiegu, biegu, zumbie, pływaniu, siłowni,… poczekaj aż ustabilizuje się twoja gospodarka hormonalna. Gdy zakończysz czas połogu i będziesz czuła w sobie siłę na dodatkową aktywność – korzystaj z niej. Pamiętaj tylko by nie przeciążać ciała, by nie pojawił się w mięśniach kwas mlekowy – może on być niekorzystny przy karmieniu piersią.

Bądź radosna i aktywna od pierwszego dnia po porodzie. Przy delikatnym i czułym podejściu do swojego ciała będziesz mogła doświadczać tego stanu.

20120923-4430-SAutor: Joanna Adamiak
O autorce: Promotor karmienia piersią. Pomaga kobietom karmiącym piersią spojrzeć na czas wczesnego macierzyństwa z dystansem, spokojem i zaufaniem do siebie. Przy niej matki ufniej i śmielej przytulają swoje dzieci, a dzieci uczą się pewniej i aktywniej ssać pierś. Dzięki jej wskazówkom żywieniowym talerze mam karmiących zapełniają się różnorodnymi potrawami, powraca na nie kolor, smak i zapach. Najedzone kobiety stają się silniejsze i bardziej zaradne. Mają więcej wiary w siebie i chęci by zadbać o siebie i dziecko. Czerpią więcej radości z bycia świeżo upieczonymi matkami.

https://www.facebook.com/DoradcaLaktacyjny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

napisz pierwszy komentarz...